wtorek, 1 października 2013

Dipy

Świętowałam niedawno urodziny moje i mojego ojca. Nie było uczty, ani wielkiego tortu, ale mama zrobiła ciacho, ojciec upiekł pyszny pasztet, a ja eksperymentowałam z dipami. Stół wyglądał ślicznie, jak widać na poniższym zdjęciu (od góry zgodnie z kierunkiem wskazówek mamy dip paprykowy, zielony, z mango i tatarski).


Wszystkie o dziwo wyszły pyszne, choć według mnie dip z mango lepiej by pasował do kurczaka, schabu lub nachos. Do pasztetu chyba najbardziej pasował mi zielony lub klasyczny tatarski. A paprykowy był zaskakująco smaczny zwłaszcza dzięki cebulce.


Dip paprykowy

Składniki:

- 1 łyżka majonezu Kieleckiego
- 2 czerwone papryki
- 1 duża cebula
- 1 łyżka oliwy
- słodka papryka w proszku
- sól i pieprz

Przygotowanie:

Paprykę układamy na blaszce i opiekamy w piekarniku aż skórka się przypali. Wkładamy paprykę do woreczka by skórka się odparzyła. po ostygnięciu papryki zdejmujemy ją. - Można wykorzystać grillowaną paprykę ze słoika zakupioną na przykład w Lidlu.  Paprykę (bez nasion) kroimy w drobną dość kostkę.
Cebulę drobno kroimy i podsmażamy na złoto na dobrze rozgrzanej oliwie.
Łączymy ze sobą wszystkie składniki z majonezem i doprawiamy pieprzem, solą i słodką papryką.

Uwaga:
Robiłam już ze zwykła papryką marynowaną i też wyszedł super.
Można zrobić jako sos do mięsa na obiad, ale wtedy proponuję go zmiksować na jednolity sos.


Dip zielony

Składniki:

-200 ml majonezu
- 200 ml jogurtu naturalnego
- 1 jajko ugotowane na twardo
- 1 mała cebula
- 2 łyżki chrzanu
- 1 łyżka natki pietruszki
- 1 łyżka szczypiorku
- sok z cytryny (mniej niż łyżeczka)
- cukier
- sól i pieprz

Przygotowanie:

Jajko, cebulę i zieleninę drobno siekamy. Łączymy wszystkie składniki z majonezem i jogurtem. Dodajemy chrzan i doprawiamy do smaku.

Uwaga:
Aż mnie korci by skosztować tego sosu z grillowanym mięskiem.


Dip z mango

Składniki:

- 1 miękkie awokado (u mnie 3 łyżki dipu z mango zakupionego w Lidlu)
- 2 ząbki czosnku -rozgniecione
- 2 łyżki pestek słonecznika
- 3 łyżki jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

Miąższ z awokado dokładnie rozgniatamy widelcem. Wszystkie składniki łączymy i doprawiamy solą i pieprzem.

Sos tatarski

Składniki:

- 3 łyżki majonezu Kieleckiego
- 1 łyżka śmietany
- 2 ogórki kiszone
- 1 cebula
- marynowane grzyby leśne
- marynowane pieczarki
- sól i pieprz

Przygotowanie:

Składniki drobno siekamy (grzybki kroimy trochę grubiej). Składniki mieszamy z majonezem i śmietaną. Sos doprawiamy solą i pieprzem.


I tak kolejne przepisy i kolejny rok życia za mną. Dobrze, że tak wiele smacznego jeszcze przede mną.

P.S. Sebastian dziękuję za zdjęcia.

3 komentarze:

  1. Jestem wielką miłośniczką dipów. Dobre są jako dodatek do chipsów, obiadów, nawet na zwykłej kanapce wyglądają i smakują bajecznie. Z Twoich sosów najbardziej przemówił do mnie - z mango. Wszystkie pozostałe już próbowałam, a z mango jeszcze nie. Dlatego dałaś mi motywację do zrobienia takiego dipu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Kanapeczka z dipem na śniadanie... niemal królewskie śniadanie:) Ja większość z nich też robiłam, choć troszkę inaczej. Paprykowy robiłam już nie jeden raz, ale bez cebulki. Cebulka daje niesamowite wrażenie... Tatarski zawsze jest dobry, choć nigdy nie łączyłam leśnych grzybów z pieczarkami i jest to dobry sposób by zatuszować, że skończyły się domowe grzybki;) Zielony też robiłam, ale nigdy nie wpadłam na to by dodać chrzan. A mango by czymś zupełnie nowym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinnaś zblendować przed podaniem

    OdpowiedzUsuń