niedziela, 7 lipca 2013

Zapiekanka z ziemniaków

Każdy dom ma swoje smaki.
Jak byłam mała uwielbiałam, gdy na obiad była zapiekanka z ziemniaków. Dla mnie to było jak świąteczny obiad, a nawet lepsze... Wszyscy bili się o przypieczone ziemniaki i skwarki z boczku... Mniam... Strasznie się cieszę, że mój mąż też polubił to danie, bo mogę co jakiś czas urządzać w domu prostą, aromatyczną ucztę.



Składniki:

- 1 kg ziemniaków
- 1 duża cebula
- 20 dag boczku wędzonego (tłustszy jest lepszy)
- 1 laska kiełbasy podwawelskiej
- 2 łyżeczki majeranku
- sól i pieprz

Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w plastry grubości pół centymetra. Boczek kroimy w plastry. Kiełbasę kroimy w plasterki. Cebulę kroimy w półplasterki lub w piórka.
Na dnie naczynia do zapiekania układamy plastry boczku (pięć plasterków zostawiamy na wierzch). Układamy warstwę z połowy ziemniaków. Solimy, pieprzymy i posypujemy połową majeranku. Układamy warstwę kiełbasy, a następnie cebuli. Układamy resztę ziemniaków i znów solimy, pieprzymy i posypujemy majerankiem. Na wierzchu układamy boczek, by górna warstwa nie wyschła przy pieczeniu i też przesiąkła aromatem wędzonego boczku.
Pieczemy pod przykryciem z termoobiegiem w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni. Gdy ziemniaki są miękkie odkrywamy i zapiekamy (u mnie funkcja opiekacza od góry) przez około 15 minut. Zapiekanka jest gotowa, gdy jest od góry przepieczona.

Podajemy do stołu i życzymy smacznego.

Uwaga
My lubimy gdy wszystko jest przypieczone, dlatego pieczemy dłużej odkryte i co jakiś czas mieszamy delikatnie (by nie połamać ziemniaków).

14 komentarzy:

  1. znam te zapiekanke robie ja od lat dodaje 2 listki laurowe miedzy ziemniaki serwuje z zsiadlym mlekiem

    OdpowiedzUsuń
  2. juz pisalam ze wybornie smakuje zapiekanka z siadlym mlekiem;albo z duza iloscia mizerii

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha, najlepsze smaki to te proste smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam ziemniaczane zapiekanki, ale nie z młodych ziemniaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja robię i wychodzi pyszna. Moja mama dawniej mówiła, że młode się nie nadają, ale do pieczenia w ognisku nadawały się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią bym się na nią skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taką zapiekankę z ziemniakami ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Też taką czasami robimy - chłopaki bardzo ją lubią :))

    OdpowiedzUsuń
  9. No to mam pomysł na dzisiejszą kolację! Zapowiada się smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No to smacznej kolacji:) Ja dziś delikatnie, bo jutro grill pożegnalny (pożegnanie ze starym mieszkankiem).

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo pyszna zrupcie w domu

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  13. własnie ją zrobilem smacznego :)))

    OdpowiedzUsuń