piątek, 12 lipca 2013

Warzywne muffiny

Przepis dostałam od właścicielki fajnego bloga Agata gotuje, a dokładniej rzecz biorąc dodała go do mojej akcji Piknik z dzieckiem, czyli obiad na zimno. Tak mi się pomysł spodobał, że następnego dnia zrobiłam je na śniadanie. Wyszły cudownie... Mnie najbardziej smakowały z solonym masełkiem... Niebo w gębie.





Składniki:

- 500g mąki pszennej
- 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 płaska łyżeczka soli
- 1 łyżeczka rozmarynu
- 100ml oleju ziołowego
- 300ml maślanki
- 2 jaja
- pół czerwonej papryki
- pół pęczka szczypiorku
- 1/2 kostki twardej fety
- kilka ciemnych oliwek
- kilka pomidorków koktajlowych (u mnie 2 pomidory)
- kilka listków bazylii (u mnie zabrakło)

Przygotowanie:

Pierw przygotowujemy dodatki. Opłukujemy, osuszamy warzywa i kroimy w drobną kostkę paprykę, oliwki w plasterki, szczypiorek grubo siekamy, pomidorki na pół (lub na grubsze plasterki). Fetę kroimy w kostkę.
Mąkę razem z sodą przesiewamy do miski, dodajemy sól i rozmaryn (ja rozmaryn rozbiłam w moździerzu ze względu na córę). W drugim naczyniu łączymy mokre składniki, czyli olej, maślankę i jaja. Gdy już jej rozbełtamy dodajemy je do mąki. Mieszamy całość aż do połączenia składników. Dorzucamy dodatki prócz bazylii i pomidorów.
Dość kleistą mieszaninę przekładamy do foremek na muffiny (standardowo do 3/4 wysokości). Na wierzchu każdej układamy pomidorka i listek bazylii.
Pieczemy przez około 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (ja robiłam 30 minut bez termoobiegu).

Podawać do stołu i życzyć smacznego.

Uwaga:
Z tej porcji mąki mnie wyszło 17 muffin.

4 komentarze:

  1. rzadko takie piekę, ale na piknik są idealne! :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszły tak bajecznie apetyczne:) że aż strach wspominać...

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie w ogole nie smakowały, zrobiłam i połowa niestety wylądowała w koszu

    OdpowiedzUsuń