środa, 19 czerwca 2013

Cytrynowo-czosnkowy kurczak

Połączenie mnie zaintrygowało i słusznie, bo wyszło coś pysznego. I wydaje mi się, że ten kurczaczek będzie się super komponował w sałatce z sałatą, pomarańczą, kukurydzą, pomidorem i sezamem. Już mam ochotę wypróbować to połączenie. Czy ktoś nie ma ochoty mi się zapowiedzieć?



Składniki:

- poporcjowana podwójna pierś z kurczaka
- 2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego (ja rozbijałam w moździerzu)
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżeczki pokruszonych ziaren pieprzu
- 6 zmiażdżonych ząbków czosnku (jeśli jest słaby to nawet 8-9)
- 1 łyżeczka startej skórki cytrynowej
- 1 łyżeczka drobno posiekanych listków mięty
- 0,5 szklnaki oliwy
- 0,5 szklanki soku z cytryny

Przygotowanie:

Wszystkie składniki marynaty mieszamy. Zalewamy powstałą marynatą kawałki kurczaka i pozostawiamy na 24 godziny w lodówce (warto poczekać). Mięso grillujemy smarując pozostałą marynatą.

Podawać do stołu i życzyć smacznego.

4 komentarze:

  1. :) ale milo widziec tyle pysznosci i przepisow na nie. Chwilke to nie zagladalam i jestem w szoku ile przybylo. Z kilku propozycji na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s ja sie moge zapowiedziec z rodzinka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko pogodę zamów a ja zrobię kurczaka.

    OdpowiedzUsuń